Nauka języka angielskiego dla dzieci atypowych

Nauka języka angielskiego dla dzieci atypowych
Indywidualne podejście do nauki każdego dziecka jest dla nas kluczowe. W przypadku dzieci ze spektrum autyzmu (w tym z Zespołem Aspergera), ADHD, ADD musimy jeszcze bardziej dostosować metody nauczania i uwzględnić ich różnorodność.

Bardzo często dzieci atypowe zmagają się z podobnymi trudnościami takimi jak: problemy z koncentracją, zaburzenia integracji sensorycznej, zaburzone relacje społeczne, impulsywność czy wahania nastroju. Ma to duży wpływ na proces nauczania i samopoczucie dziecka.

W dzisiejszym świecie nauka języka angielskiego jest bardzo ważna a zwłaszcza dla dzieci, które potrzebują jej do zwiększenia swoich kompetencji komunikacyjnych. Dzięki nauce języków obcych dzieci rozwijają też zdolności koncentracji uwagi i funkcje pamięciowe.

Zapomnijmy o nauce przy stoliku!

Podczas takiego procesu najważniejszy jest nauczyciel, który musi przede wszystkim mieć wiedzę na temat rozwoju dziecka. Ważne, żeby umiał dostosować przestrzeń do nauki tak aby każde dziecko czuło się bezpiecznie i mogło uczyć się w przyjaznych warunkach. Zapomnijmy o nauce przy stoliku. Proces nauki może przebiegać podczas zabawy, ćwiczeń czy innej eksploracji na sali.

Tak naprawdę podczas każdej lekcji uczeń może mieć inne potrzeby. Kiedy dziecko nie może usiedzieć na miejscu i jego cała energia skupia się na tym, żeby nie spaść z krzesła to nie ma już miejsca na przyswajanie jakiejkolwiek nowej wiedzy. Kiedy uczeń ma zły dzień, buzują w nim nieprzerobione emocje a nauczyciel tego nie zauważy to nie ma szans na jakąkolwiek naukę. Nie ma szans na relację, która jest najważniejsza.

 

Nauka języka angielskiego w Kapibarze odbywa się na sali integracji sensorycznej. Nauczycielem jest psycholog, który ma doświadczenie w nauce dzieci języka angielskiego, ale też pracuje z dziećmi na co dzień jako pedagog.

Poza poszerzaniem kompetencji językowych mogą Państwo liczyć również na wsparcie psychologiczne i kompleksową opiekę jaką zapewniamy każdemu dziecku.

Naszym celem jest, aby każde dziecko miało szansę na naukę i rozwój w jak najlepszym dla siebie środowisku.

Prowadzący

Gabriela Wieczorek
Gabriela Wieczorek
Psycholog
Absolwentka wydziału psychologii w języku angielskim ze specjalizacją z neuropsychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie zdobywała...