Terapia jedzenia

Terapia jedzenia
Dziecko ma trudności z jedzeniem? Odmawia spożywania posiłków, wybiera tylko określone produkty, a może unika próbowania nowych smaków?
Zapraszamy na zajęcia „Terapia żywienia”. Zajęcia skierowane są do dzieci, które borykają się z różnorodnymi problemami związanymi z jedzeniem, takimi jak wybiórczość pokarmowa, trudności z przeżuwaniem, lęk przed nowymi produktami czy problemy z karmieniem spowodowane różnymi zaburzeniami.

Jak Wyglądają Zajęcia „Terapia żywienia”?

Nasze zajęcia terapii karmienia opierają się na metodzie małych kroków, co oznacza, że każde dziecko przechodzi przez proces terapeutyczny w tempie dostosowanym do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Działamy krok po kroku, aby dziecko mogło poczuć się bezpiecznie i komfortowo, stopniowo oswajając się z nowymi pokarmami i sytuacjami związanymi z jedzeniem.
Podczas zajęć :
patrzymy
wąchamy
dotykamy
liżemy
próbujemy i ….
JEMY.

Przebieg Zajęć:

  1. Wstępna Diagnoza i Konsultacja:
    • Na pierwszym spotkaniu przeprowadzamy dokładny wywiad z rodzicami, aby zrozumieć historię żywienia dziecka oraz jego obecne trudności.
    • Na tej podstawie opracowujemy indywidualny plan terapii.
  2. Budowanie Zaufania i Bezpiecznej Relacji:
    • Pierwsze zajęcia skupiają się na budowaniu relacji z terapeutą, co jest kluczowe dla poczucia bezpieczeństwa dziecka.
    • Dziecko ma okazję poznać otoczenie i materiały, które będą używane podczas terapii.
  3. Stopniowe Wprowadzanie Nowych Pokarmów:
    • Zaczynamy od najmniejszych kroków, takich jak akceptacja jedzenia w pobliżu, dotykanie nowych pokarmów lub zabawa nimi.
    • Każdy sukces, nawet najmniejszy, jest nagradzany, aby motywować dziecko do dalszych postępów.
  4. Zabawy Sensoryczne:
    • Używamy różnorodnych zabaw sensorycznych, które pomagają dziecku oswoić się z teksturą, zapachem i wyglądem różnych pokarmów.
    • Zabawy te są atrakcyjne dla dzieci i pozwalają im w naturalny sposób zbliżyć się do jedzenia, które wcześniej budziło lęk.
  5. Nauka Samodzielności i Pewności Siebie:
    • Stopniowo przechodzimy do prób jedzenia nowych pokarmów, zaczynając od małych porcji i łatwych do zaakceptowania produktów.
    • Zachęcamy dziecko do samodzielności przy posiłkach, ucząc je, jak radzić sobie z nowymi wyzwaniami związanymi z jedzeniem.
  6. Współpraca z Rodzicami:
    • Rodzice są integralną częścią procesu terapeutycznego – otrzymują wskazówki i techniki, które mogą stosować w domu, aby wspierać postępy dziecka.
    • Regularnie omawiamy postępy i dostosowujemy plan terapii, aby jak najlepiej odpowiadał potrzebom dziecka.

Zarezerwuj termin

Czas Trwania Terapii:

Zajęcia odbywają się regularnie, zazwyczaj raz w tygodniu, a czas trwania terapii zależy od indywidualnych potrzeb dziecka. Metoda małych kroków daje dziecku przestrzeń na adaptację i umożliwia osiągnięcie trwałych efektów bez presji czasu.

Prowadzący

Agnieszka Komorowska
Agnieszka Komorowska
Pedagog specjalny
Długo poszukiwała swojej drogi życiowej, ignorując podszepty ze strony rodziny, że najbardziej optymalnym wyborem będzie dla niej praca z dziećmi...
Martyna Orkisz
Martyna Orkisz
Pedagog specjalny
Swoje doświadczenie zbudowała pracując z dziećmi w różnym wieku między innymi podczas: prowadzenia projektu dla klas 1-3 „Tolerancja wokół Nas”...